Listing 1 - 10 of 47 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
32
Leraren ; professionalisering --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- 450.7 --- professionalisering --- Kernkwaliteiten --- opleiding van onderwijsgevenden --- 691 --- Opleiding en bijscholing --- Pedagogie en didactiek --- Teacher education. Teacher's profession --- Teachers --- Training of --- Teacher effectiveness --- Loopbaanbegeleiding --- Oudere werknemers --- Talentontwikkeling --- Levenslang leren
Choose an application
Dit boek is de weerslag van een zoektocht naar de betekenis van individuele vrijheid en menselijke autonomie, toegespitst op het onderwijs.In de verhandeling staat het belang van de menselijke dimensie in het onderwijs voorop, een dimensie die door bestuurders en leidinggevenden vooral initieel wordt benaderd, waardoor individuele vrijheid en menselijke autonomie juist worden beknot.
lerarenbegeleiding --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- didactiek --- lerarenberoep --- Autonomy (Philosophy) --- Study and teaching --- Onderwijsfilosofie --- Betrokkenheid --- Autonomie --- Individualisering --- Onderwijsbeleid --- Leraren ; professionalisering --- onderwijskunde --- KHCA --- onderswijspsychologie --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- Nederland --- Kust
Choose an application
Geschiedenis en politiek - bevolking en samenleving - economie - cultuur en religie - natuur en milieu
Madagascar --- Geografie --- Landenreeks. --- Regional documentation --- reisgidsen (genre) --- Madagaskar ; reisgidsen --- Madagaskar --- Sociale aardrijkskunde --- Economische aardrijkskunde --- Politiek --- Geschiedenis --- Toerisme --- 908 <691> --- 282 Landbeschrijvingen (sociaal-economisch-cultureel) --- reisgidsen --- Madagaskar 994 --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Maatschappij --- Film --- 982 --- geografie Afrika --- géographie Afrique --- Madagascar.
Choose an application
Dit boek presenteert de leerkracht als iemand die houdt van zijn of haar vak, in de brede betekenis. Het is precies in die liefdevolle verhouding tot het vak en de leerlingen dat zich het pedagogisch handelen van de leerkracht toont. De liefde voor het vak biedt de leerkracht een gelegenheid om interesse te wekken voor iets wat buiten de leefwereld van de leerlingen ligt. Het boek is opgevat als een lijst van woorden en beelden, een glossarium. Elk woord of beeld drukt een ervaring van het leerkracht-zijn uit. Het gaat telkens over unieke ervaringen die een liefdevolle verhouding tot het vak, de leerling en zichzelf meedelen.
Elementary school teachers --- Education --- Dictionaries --- 37(035) --- Onderwijs ; didactiek ; handboeken --- Leraren --- 450.7 --- leraren --- Pedagogiek --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- 691 --- Onderwijs ; handboeken --- Opleiding en bijscholing --- Pedagogie en didactiek --- Verklarende woordenboeken --- Leraar --- Verklarend woordenboek --- Directie
Choose an application
Mythes en feiten: experts aan het woordWe horen heel wat verontrustende berichten over de Vlaamse scholen. Ons onderwijs gaat achteruit, meertaligheid in de klas en multiculturaliteit bemoeilijken het leren in plaats van het te bevorderen. Inclusief onderwijs brengt enkel lasten met zich mee. Focussen op het welbevinden van de leerlingen staat gelijk aan betuttelen. Dergelijke slogans zijn wervend, maar zijn ze ook correct?In dit boek spreken experts zich uit over discussies die soms eerder politiek dan pedagogisch lijken te zijn. Veel luid verkondigde standpunten zijn te kort door de bocht, daar- om leggen de auteurs de feiten voor. Vanuit hun onderzoekservaring in alle lagen van ons onderwijs worden de hardnekkigste mythes (over o.a. meertaligheid in de klas, diversiteit, thuistaal op de speelplaats, projectwerken, alternatieve evaluatiesystemen) ontleed en wordt de zin en onzin van deze kwesties aan het licht gebracht.Of je nu leerkracht, pedagoog, ouder of leer- ling bent, dit werk zal je de werkelijke staat van het onderwijs tonen.Bron: https://borgerhoff-lamberigts.be/boeken/is-ons-onderwijs-gebuisd
691 --- Pedagogie en didactiek --- Onderwijsbeleid --- Vlaanderen --- Onderwijs --- Onderwijsonderzoek --- onderwijskunde --- onderwijspsychologie --- onderwijsbeleid --- didactische principes --- Teaching --- PXL-Central Office 2020 --- onderwijs --- Education --- Quality --- Nederland --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Emigratie --- Onderwijsbeleid ; Vlaanderen --- Onderwijs ; Vlaanderen --- 720 Onderwijs --- books
Choose an application
?Algemene didactiek? is hét basisboek voor elk beginnend (praktijk)leraar, docent en vormingswerker. Aan de hand van een actueel didactisch referentiekader bespreken de auteurs uitgebreid de verschillende didactische componenten bij het ontwerpen en het analyseren van lessen(reeksen). Ze combineren de didactische theorie met praktische bruikbaarheid voor elke lespraktijk. De wetenschappelijke onderbouwing en kritische blik zijn verrijkend, waardoor het ook voor ervaren lesgevers een uitstekend naslagwerk vormt.https://shop.acco.be/nl-be/items/9789463797221/Algemene-didactiek
454 --- lerarenopleidingen --- didactiek --- Research on teaching --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- didactische processen --- didactische werkvormen --- onderwijsonderzoek --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- Didactiek --- Didactisch principe --- Didactische werkvorm --- Lesvoorbereiding --- Evaluatie --- Lesgeven --- Lerarenopleiding --- lesvoorbereiding
Choose an application
Stap in een achtbaan van desinformatie en mediamanipulatie. Van leugenachtige hiërogliefen tot computergegenereerde influencers en de toekomst van deepfakes.Mensen hebben altijd de behoefte gehad om te spelen met de realiteit, maar niet eerder kon dat zo gemakkelijk en geloofwaardig als nu. Hoe houden we grip op de werkelijkheid als het neppe steeds vaker boven het echte wordt verkozen?In tegenstelling tot de meeste boeken over vervagende realiteiten kijkt Echt Nep verder dan de doemscenario's. Aan de hand van inspirerende herstelverhalen en een nieuwe realiteitsethiek schetsen de auteurs van Echt Nep een hoopvolle toekomst voor de spelende mens.https://www.standaardboekhandel.be/p/echt-nep-9789083069692
Mass communications --- Artificial intelligence. Robotics. Simulation. Graphics --- artificial intelligence --- nieuwsberichtgeving --- toegepaste informatica --- KI (kunstmatige intelligentie) --- robots --- Fake news --- Internet --- Artificiële intelligentie --- Maatschappij --- 468 Innovatie --- chatgpt --- artificiële intelligentie --- desinformatie --- deepfake --- 691 Informatiebeleid
Choose an application
De kennisbasis omtrent het uitvoeren van zelfevaluaties staat aan het begin van het groeiproces. Dit boek verbreedt en verdiept de bestaande kennisbasis. Het benoemt succesfactoren en valkuilen. Het wil inzicht geven in de processen die ervoor zorgen dat aan zelfevaluaties al dan niet op een succesvolle manier vorm wordt gegeven. Dit boek wil zowel prille initiatiefnemers wegwijs maken op het onbekende terrein van kwaliteitszorg als meer ervaren coördinatoren van zelfevaluaties een houvast bieden. Vanuit de inzichten die groeiden uit het bestuderen van zelf-evaluaties in Vlaamse scholen, schetst deze publicatie een kader waarbinnen kwaliteitszorg en zelfevaluaties vorm kunnen krijgen. De auteurs hebben daarbij theoretische achtergronden gekoppeld aan praktische suggesties. Dit boek bevat geen zelfevaluatie-instrument als dusdanig. Het gaat over zelfevaluatie. De potentiële sterkte van zelfevaluaties schuilt precies in de schoolspecifieke invulling ervan. Inspelen op die eigenheid van scholen en van de mensen die erin actief zijn, loopt als een rode draad doorheen dit boek. (Bron: covertekst)
IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- School management --- zelfevaluatie --- Business policy --- schoolorganisatie --- 371.05 --- 691 --- 371.1 --- 458.1 --- Kwaliteitszorg --- Professionalisering --- Schoolbeleid --- Schoolmanagement --- Schoolontwikkeling --- Zelfevaluatie --- kwaliteitszorg --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- 371.05 Bestuur en beheer van het onderwijs --- Bestuur en beheer van het onderwijs --- Pedagogie en didactiek --- Management van educatieve vestigingen --- Organisatie - Management --- PHL-Central Office 13 --- schoolmanagement --- 367.1 --- 450.7 --- kwaliteitsbewaking --- schoolbeleid
Choose an application
Dit boek pleit voor het dichten van de kloof tussen de vierde wereld en de onderwijswereld om zo de armsten goede startkansen te geven in de maatschappij. Het boekje bevat getuigenissen, inzichten, vragen en verwachtingen, zowel vanuit de hoek van de armste gezinnen als van de onderwijswereld. Verder worden didactische werkvormen beschreven om te werken rond het thema armoede en wordt een overzicht gegeven van les- en spelmateriaal over armoede en uitsluiting.
Armoede --- Onderwijs --- C5 --- sociaal beleid --- getuigenis --- armoede --- kansarmoede (x) --- onderwijs --- vierde wereld --- 307.3 --- armoede (ler) --- 450.42 ) Onderwijssociologie --- 450.42 --- armoede en onderwijs --- democratisering van het onderwijs --- onderwijssociologie --- 339.12 --- 371 --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- onderwijs - school --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- Kansarmen en onderwijs. --- Sociale agogiek --- Schoolbooks - Didactic material. --- Armoedebestrijding en samenlevingsopbouw. --- Social problems --- Sociology of education --- kansarmoede --- armoedebeleid
Choose an application
Het opleiden van leraren is al geruime tijd niet meer een exclusieve aangelegenheid voor universiteiten en hogescholen. Instituten voor lerarenopleidingen en opleidingsscholen zijn in de afgelopen jaren intensief gaan samenwerken in de leerroutes van nieuwe leraren. Scholen zijn daarbij in het afgelopen decennium steeds meer een eigen rol gaan vervullen. Onderdeel van deze veranderingen is ook dat schoolopleiders zijn toegetreden tot de beroepsgroep lerarenopleiders. Het lidmaatschap van de VELON - Vereniging Lerarenopleiders Nederland - en registratie in het beroepsregister bij de Stichting Register Lerarenopleiders staan voor hen open. Dit boek brengt de kennis en de huidige stand van zaken met betrekking tot het samen opleiden van leraren door instituten voor de lerarenopleidingen (hbo-instellingen en universiteiten) en scholen in beeld. De nadruk ligt op de opleidingsscholen en de schoolopleiders. Het opleiden van leraren is al geruime tijd niet meer een exclusieve aangelegenheid voor universiteiten en hogescholen. Instituten voor lerarenopleidingen en opleidingsscholen zijn in de afgelopen jaren intensief gaan samenwerken in de leerroutes van nieuwe leraren. Scholen zijn daarbij in het afgelopen decennium steeds meer een eigen rol gaan vervullen. Onderdeel van deze veranderingen is ook dat schoolopleiders zijn toegetreden tot de beroepsgroep lerarenopleiders. Het lidmaatschap van de VELON ' Vereniging Lerarenopleiders Nederland ' en registratie in het beroepsregister bij de Stichting Register Lerarenopleiders staan voor hen open. Dit boek brengt de kennis en de huidige stand van zaken met betrekking tot het samen opleiden van leraren door instituten voor de lerarenopleidingen (hbo-instellingen en universiteiten) en scholen in beeld. De nadruk ligt op de opleidingsscholen en de schoolopleiders. (Bron: covertekst)
Lerarenopleiding --- (vak)didactiek talen. --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- Vereniging Lerarenopleiders Vlaanderen --- Teacher training --- 450.7 --- Begeleiding(Coaching) --- Ervaringsleren --- Mentoren --- Werkplekleren --- Opleidingen --- Samenwerking --- Scholen --- 120537.jpg --- Leraren ; opleidingen ; Nederland --- 841 --- Opleiding en bijscholing --- Pedagogie - didactiek --- Samenwerking opleiding - werkveld --- Nederland --- Relatie onderwijs - werkveld --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- 691 --- Pedagogie en didactiek
Listing 1 - 10 of 47 | << page >> |
Sort by
|